Elérhetőségek

Ivánc Község Önkormányzata

Cím: 9931 Ivánc,
Kossuth Lajos utca 119.
Telefon: +36/94/442-417, +36/94/542-027
E-mail: ivanc@ivanc.hu


Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rend

2020.05.18.

 

Tájékoztatás

a veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről és ellenőrzött bejelentésről

 

A veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről, valamint az ellenőrzött bejelentésről szóló 191/2020. (V. 8.) Korm. rendelet 2020. május 18. napjától hatályos, amely eltérést enged az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény szabályaitól.

 

A rendelet hatálya kiterjed a települési önkormányzat jegyzőjére is azokban a kérelemre induló engedélyezési ügyekben, ahol államigazgatási hatáskörben jár el.

 

A rendelet hatálya nem terjed ki a jegyző hatáskörébe tartozó alábbi ügyekre:

– az anyakönyvi engedélyezésre,

– a gyámügyi, gyermekvédelmi eljárásra,

– fakivágási engedélyekre,

– óvodai felvételivel kapcsolatos ügyekre,

– adóigazgatási eljárásra,

– a hatósági bizonyítvánnyal, igazolvánnyal és nyilvántartással összefüggő ügyekre.

 

Amennyiben a hatóság nyolc napon belül nem tiltja meg a tevékenység végzését, úgy az szabadon gyakorolható a kilencedik naptól. Abban az esetben, ha másik szakhatóságot is be kell vonni a folyamatba, a határidő 12 napra módosul. Az egyszerűsített ügyintézés csak az eljárást egyszerűsíti, a bejelentésben szereplő tevékenység folytatásához jogszabályban meghatározott feltételek teljesítése alól nem ad felmentést.

 

A hatóság a bejelentés megtételét követő értesítés kiküldésére nyitva álló határidőn – nyolc illetve tizenkettő napon – belül a tevékenység végzését végzéssel megtiltja, ha

  1. a bejelentés szerinti tevékenység nem tartozik a rendelet hatálya alá,
  2. az élet, a testi épség és az egészség védelmére tekintettel, vagy a tevékenység jellegére, illetve hatására figyelemmel a károkozás vagy a katasztrófák megelőzése, a közbiztonság, valamint egyéb nyomós közérdek várható, vagy közvetlen veszélye fennáll,
  3. a bejelentés tárgya vagy a bejelentő nem azonosítható,
  4. a bejelentés olyan mértékben hiányos, hogy abból az a) vagy a b) pont szerinti feltételek fennállására nem lehet megalapozott következtetést levonni, vagy
  5. a bejelentés visszaélésszerű joggyakorlást valósít meg, vagy arra vonatkozóan megalapozott következtetést lehet levonni.

 

Az eljáró hatóság a tevékenységet abban az esetben is megtiltja, ha ezt a szakhatóság kezdeményezi. A tevékenységet megtiltó végzés közlését követően a hatóság az általános szabályok szerinti engedélyezési eljárást folytat le, amely során a bejelentést kérelemként kezeli.

 

Az ellenőrzött bejelentés kizárólag elektronikus úton tehető meg.

 

 

 

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Ivánci Közös Önkormányzati Hivatalnál a rendelet szerinti bejelentés fogadására a bejelentes@ivanc.hu e-mail cím szolgál, amely automatikus elektronikus visszaigazolást küld.

 

A bejelentésnek az engedélykérelemre jogszabályban előírt adatokat kell tartalmaznia. A bejelentéshez mellékelni kell az engedélykérelem előírt mellékleteit, kivéve azokat a dokumentumokat, amelyek beszerzése a veszélyhelyzet körülményei folytán az ügyfélre nézve aránytalan terhet ró.

 

A rendelet szerint az ügyfél a nem mellékelt dokumentumok tartalmáról a bejelentésében nyilatkozik, egyidejűleg előadva azokat a körülményeket, amelyekre a bejelentés hiányos volta visszavezethető.

 

A bejelentésért az engedélyezés, valamint a kapcsolódó szakhatósági eljárások illetékének vagy igazgatási szolgáltatási díjának (a továbbiakban együtt: díj) 50%-át kell leróni vagy megfizetni. Ha a rendelet alapján engedélyezésre kerül sor, a díjat a jogszabályban megállapított díj 100%-ára kell kiegészíteni.

 

 

Ivánc, 2020. május 15.

                   

                                                                               Radicsné dr. Soós Ágnes sk.

                                                                                              jegyző




Vissza az előző oldalra!
Ivánc Község Önkormányzata - Magyar